Pogaduszki w czasie pracy

Czy kierownictwo powinno pozwalać na swobodną komunikację poprzez <b>komunikatory internetowe</B> (np. Gadu-Gadu, ICQ itp.)? <b>Z jednej strony</b> czasem ułatwiają pracę: informują o dostępności współpracowników, pozwalają konsultować się na bieżąco, mają wiele innych zalet. <b>Z drugiej strony</b> potrafią być złodziejami czasu, nie wspominając o wyciekach poufnych informacji poza firmę. Czy jest jakaś alternatywa w zakresie "komunikacji korporacyjnej"?

Czy używasz w pracy komunikatora internetowego?

Tak, zawsze
7
58%
Tak, czasami
5
42%
Nie używam
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 12

Pogaduszki w czasie pracy

Postprzez Michał Faber » Śr 01.10.2003 20:59

Skoro najwięksi dostawcy informacji finansowych - Reuters i Bloomberg - [=http://www.biznesnet.pl/pp/10246/]stworzyli własne komunikatory[]dla zastosowań korporacyjnych to coś w tym musi być.

Każdy z nas odczuwa na własnej skórze korzyści ze stosowania komunikatorów, akademicy od dawna powtarzają że wiedza jest najlepiej dystrybuowana poprzez rozmowę (a nie dokumenty), nawet specjaliści od zarządzania projektami dostrzegają potrzebę częstych, nieformalnych zebrań, rozmów, spotkań. Dlaczego nie miałyby być wirtualne...

Ale jak to kontrolować? Przecież czas to pieniądz. Czy opłaca się zaniedbać straty związane z prywatnymi podaguszkami, bo korzyści są znacznie większe?

Co Państwo o tym sądzą?
Michał Faber
Moderator
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pt 26.09.2003 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mynimalnie Lepiey » Cz 09.10.2003 15:45

Ja w swojej firmie (Ministerstwo) nie pozwalam na korzystanie z komunikatorów... jeszcze jakieś tajne dane by wyciekły z naszych komputerów...
:oops:
Mynimalnie Lepiey
Obserwator Biznesu
Obserwator Biznesu
 
Posty: 3
Dołączył(a): Śr 08.10.2003 14:38

Postprzez AdamG » Śr 28.01.2004 4:28

Komunikatory w biznesie to przecież tylko komunikacja z okresloną grupą współpracowników w firmie? Jeżeli tak to czy stanowią większe zagrożenie niż darmowy telefon wewnętrzny? Można gadać z koleżanką non-stop a jakoś nikt tego nie robi?

A co do samej formy komunikacji to zdecydowanie VoIP a nie jakieś klepanie po kawiaturze. Świetnie się przy czymś takim pracuje, ludzie się nawzajem mobilizują, podrzucają pomysły no i głupio gadać o bzdetach bo przecież mówisz na głos i wszyscy w pokoju cię słyszą....

GG i spółce mówimy zdecydowane nie (no chyba, że na serwerze wewnętrznym)...
AdamG
Obserwator Biznesu
Obserwator Biznesu
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr 28.01.2004 3:47

Komunikatory w firmie!!!

Postprzez fenikstomek » Pn 08.03.2004 19:52

Moim zdaniem komunikowanie się jest bardzo ważną sprawą w firmie!!! Wiele firm zagranicznych kożysta obecnie własnie z tych wspaniałych zalet jakie daje komunikacja internetowa. Nietety w niektórych regionach Polski sprawy zwiazane z internetem są traktowane po macoszemu. Wiele firm rezygnuje z internetu i komunikacji wewnetrznej pomiedzy pracownikami tylko i wyłącznie ze strachu przed nadmiernymi kosztami jakie niosłoby zagrożenia związane z internetem (virusy, ataki hakerskie) które mogłyby spowodować kradzierz ważnych informacji dla firmy. Obecne programy antyvirusowe i "zapory ogniowe" są na bardzo wysokim poziomie przykładem moga byc produkty Pandy. Ich cena jest bardzo przystępna i w miarę konkurencyjna. Moim zdaniem obecnie wiele przedsiębiorstw jest jeszcze zbyt słabo doinformowanych o zaletach programów strzegących ich bezpieczeństwa. Wydaje mi się że właśnie z niedoinformowania biorą się ograniczenia w wielu firmach w korzystaniu z internetu oraz komunikatorów. Oczywiście moze zaistnieć taka sytuacja w której pracownik uzależni się od internetu ale takie sytuacje sa bardzo nieliczne. Ogólnie rzecz biorąc każdemu z nas zalezy na tym aby utrzymać się na danym stanowisku pracy i rozwijac dobre imię firmy.
Wewnętrzne budowanie sieci komputerowej w firmie ma oczywiście swoje plusy i minusy ale wydaje mi się iż więcej jest plusów niż minusów idących z takiego zastosowania: szybka wymiana danych(oszczędzająca czas), szybka komunikacja miedzy pracownikami(zwłaszcza w dużych firmach w których stanowiska są bardzo odległe a czasem rozlokowane na kilku piętrach) wszystkie te czynniki wpływają bardzo pozytywnie na rozwój firmy.
Ja jestem za INTERNETEM I KOMUNIKATORAMI w firmie!!!
fenikstomek
Obserwator Biznesu
Obserwator Biznesu
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn 08.03.2004 19:23
Lokalizacja: koszalin

to miło

Postprzez Michał Faber » Śr 10.03.2004 1:22

to miło że "jesteś za komunikatorami", ale to tak jak być - wybaczcie mi porównanie - za joystickiem, albo za telefonem komórkowym

jak rozumiem jesteś kolego/koleżanko fenikstomek entuzjastą komunikatorów - przybliżę Ci wobec tego stanowisko pracodawców : nieuregulowane wykorzystanie komunikatorów niesie ze sobą więcej strat produktywności niż korzyści - co innego komunikacja IM wg. ściśle określonych zasad, z wyznaczoną grupą osób, ewentualnie tylko w celach służbowych

ja osobiście w godzinach pracy nie używam komunikatora bo dezorganizuje mi pracę - ciągle ktoś się zgłasza i zagaduje - podobnie jest zresztą z telefonami - ciągle ktoś dzwoni i dziwi się że nie może się dodzwonić w dowolnie wybranej chwili - a kiedy ma być czas na to żeby owoce różnorakich ustaleń telefonicznych i IM przelać na papier (elektroniczny)?

podobnie jest z e-mailami - staram się nie odpowiadać od razu, bo wyzwala to lawinę e-maili zwrotnych, przez którą jedynym pełnoetatowym zajęciem jest nieustający dialog ze wszystkimi rozmówcami na raz

generalnie jeśli chodzi o stały/ciągły kontakt i pracę grupową to jestem za komunikacją asynchroniczną, czyli komunikatory, e-mail, współdzielenie dokumentów, a nie telefon klasyczny czy VoIP - ważne jest przy tym żeby był czas na komunikację i był czas na "inne sprawy"

M

PS. kolego/koleżanko fenikstomek poprawiłem Ci ortografa, nie mogłem na niego patrzeć
Ostatnio edytowano Cz 11.03.2004 21:56 przez Michał Faber, łącznie edytowano 1 raz
Michał Faber
Moderator
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pt 26.09.2003 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chudkiewicz » Śr 10.03.2004 12:37

Z wiekszoscia opini moge sie zgodzic,
lecz dodam jeszcze od siebie.. ze, rozsadne
komunikowanie w firmie za pomoca komunikatorow
internetowych mimo wszystko, ale obniza sladowe
koszta :)

Twierdze, wiec ze to kolejny plus.
Avatar użytkownika
chudkiewicz
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pt 03.10.2003 10:28
Lokalizacja: warszawa

...w swojej firmie

Postprzez Michał Faber » Śr 10.03.2004 12:55

dodaj jeszcze, że w swojej firmie :-)

inaczej podchodzi się do swoich powinności prowadząc własny biznes i będąc w stanie czuwać nad tym czy kilku współpracowników nie nadużywa komunikatorów, e-maila, czatu...

a inaczej podchodzi się do tego kiedy chodzi o firmę zatrudniającą 20, 50, albo 1500 osób - wtedy każda godzina zmarnowana w ciągu dnia przypadająca na pracownika to setki, albo tysiące złotych strat w produktywności
Michał Faber
Moderator
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pt 26.09.2003 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chudkiewicz » Śr 10.03.2004 13:04

Zapomnialem tego dodac :)
Masz calkowicie racje. Dodac powinienes, ze przy tak
malej firmie straty wynikajace z pogadauszek sa nie
wspolmierne do obrotow firmy.

Pozostaje tylko pozazdrosic pogaduszek, Tym co pracuja
w duzych firmach ;)
Avatar użytkownika
chudkiewicz
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pt 03.10.2003 10:28
Lokalizacja: warszawa

no i mamy raport na ten temat

Postprzez Michał Faber » So 20.03.2004 18:37

[=http://www.biznesnet.pl/a/7013/]Raport: firmy kontrolują pocztę pracowników[]

Z badania, którym objęto duże i średnie przedsiębiorstwa w regionie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki), wynika, że ponad połowa firm (56%) regularnie monitoruje wiadomości e-mail swoich pracowników, a jeszcze więcej (61%) archiwizuje centralnie wszystkie przesyłki poczty elektronicznej. W Polsce aż 67% przedsiębiorstw regularnie monitoruje pocztę elektroniczną swoich pracowników i 7 na 10 firm (70%) archiwizuje wszystkie przesyłki.

Jednocześnie ponad jedna trzecia firm (36%) aktywnie monitoruje komunikację w systemie IM, a znaczna ich większość (68%) wydała jasne wytyczne dla pracowników, dotyczące używania poczty elektronicznej oraz systemu IM. Polskie firmy nie przechowują wiadomości IM dłużej niż trzy lata, a ponad 90% nie archiwizuje ich wcale.

Natychmiastowe przekazywanie wiadomości uważane jest za najszybciej rozwijający się środek komunikacji. Według szacunków analityków, w ok. 70% firm działa jakiś rodzaj systemu IM, chociaż firmy te nie zawsze zdają one sobie z tego sprawę.
Michał Faber
Moderator
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pt 26.09.2003 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Comment

Postprzez maciek » Pn 22.03.2004 1:29

Witam,
Chyba warto zauwazyc, ze kazdy z wymienionych srodkow komunikacji znacznie sie rozni pod wzgledem jakosci, archiwizowania i charakteru przekazu. Dlatego wydaje mi sie, ze w dyskusji o tym co jest lepsze od czegos tam powinnismy o tym wspomniec.

GG itp. nigdy nie zastapi telefonu. Nawet fakt zmiany tonu rozmowy istotnie zmienia przekazywana informacje i jej znaczenie. Oczywiscie przymus natychmiastowej odpowiedzi to kolejny czynnik.
Wady komunikatorow w biznesie: dostep zewnetrzny, slabe bezpieczenstwo przesylu danych, dostep osob z zewnatrz, brak kontroli, slaba archiwizacja i slabe zwiazanie jej z aktualnie przesylana info, a co najwazniejsze mozliwosc rozmawiania o pierdolach calymi godzinami. Pomijam kiepski przesyl grafik i linkow.


Ale wracajac do tematu-
komunikatory wymagaja rozbudowanego opisu przekazywanej informacji-szczegolnie w przypadku informacji biznesowej jest to niewygodne- koniecznosc odnoszenia sie do tego co juz bylo powiedziane etc.
Osobiscie uwazam, ze najlepsza forma komunikacji jest polaczenie wielu sposobow i ich konkretne zdefiniowanie.

Jednakze, w komunikacji wewnetrznej, nic nie zastapi dobrego, prostego intranetu z mozliwoscia archiwizacji, przesylem grafik etc. A to wbrew pozorom nie wszyscy maja- a czesto maja zbyt skomplikowane i nieporeczne systemy.

To, ze Bloomberg etc. tworza wlasne komunikatory swiadczy o ewidentnych zaletach tychze. Ale warto powiedziec, ze oni je definiuja pod konkretne potrzeby i podejrzewam, ze kontroluja je tak jak poczte czy email...

Pozdrawiam,
M :)
www.Economist.pl
Avatar użytkownika
maciek
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 40
Dołączył(a): Wt 09.12.2003 16:32

Jestem za komuniaktorem ;-) ale biznesowym! a nie typu GG

Postprzez mirpo » Pt 26.03.2004 13:05

Witam!

Ciekawy dla mnie wątek - akurat mam tutaj trochę doświadczeń - ale powiem tylko o części:

1) Komunikatory odbierają rynek innym formom komuniakcji /e-mail, czat, etc., VoIP, etc/
2) Są wygodniejsze, BEZPIECZNIEJSZE, dają duże możlwości wymiany informacji dokumentów, plików, etc
3) w polskim Internecie używane są już 2 branżowe komunikatory internetowe - i okazuje się, że korzyści z nich są BARDZO WYMIERNE
4) Gdyby ktoś chciał takie rozwiązanie wdrożyć u siebie /polecam firmy średnie i duże, szczególnie o kilku lokalizacjach geograficznych/ to chętnie przedstawię ofertę ;-) na razie największy problem to wyjąśnienie DECYDENTOM 'z czym się to je' :-(

kontakt:
Mirosław Połyniak
CMC Consulting
gsm: 605 420 175
mail: mpoyniak@o2.pl /na razie/

pzdrwm

MIRPO
Avatar użytkownika
mirpo
Komentator Biznesu
Komentator Biznesu
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz 05.02.2004 10:17
Lokalizacja: globalna wioska - LONDON Paddington

Postprzez Mariusz Smyk » Cz 03.06.2004 21:44

A propos komunikatorów to przypomina mi się sytuacja z mojej firmy. Otóż szefostwo zarządziło sprawdzenie jak dużo czasu pracownicy spedzają na pogaduchach. Admini wzięli się do roboty i po paru tygodniach raporcik był gotowy. Szefomwłoś się zjeżył na głowie jak ten raporcik zobaczyli i ... nastąpił koniec ery komunikatorów w firmie.
A właściwie nie do końca. Jedynym komunikatorem był komunikator "wewnetrzny" i ... no właśnie. W jakimś momencie komuś przyszło do glowy, że w raporcie sporządzonym przez adminów nie ma ... adminów. Szefostwo wzięło to sobie do serca i wynajęło firmę zewnetrzną do skontrolowania adminów. Wynik ? Po miesiącu firma dała do prasy ogłoszenia o poszukiwaniu nowych administratorów :)
Mariusz Smyk
Komentator Biznesu
Komentator Biznesu
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz 03.06.2004 21:28

Postprzez mirpo » Pt 04.06.2004 15:27

Ten post obrazuje jedynie kwestie odpowiedzialnosci w pracy. Poza tym moze szefostwo wdrozy zarzadzanie przez cele i bedzie rozliczac ludzi z efektow, a nie czasu pracy ???

Widzialem wiele razy jak GG bylo uzywane do wymiany informacji i bardzo profesjonalnych pogawedek - oczywiscie do pewnego poziomu ze wzgledu na ograniczone bezpieczenstwo wymiany informacji.

Dlatego profesjonalne komunikatory sa bardzo OK :-)

MIRPO z londka /nie-Zdroju/
Avatar użytkownika
mirpo
Komentator Biznesu
Komentator Biznesu
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz 05.02.2004 10:17
Lokalizacja: globalna wioska - LONDON Paddington

Re: Pogaduszki w czasie pracy

Postprzez kingakl » Wt 23.08.2011 11:29

Ciekawa dyskusja, ale czy zastanawialiście się ile czasu pracownicy tracą na prywatne rozmowy? A może chcecie się dowiedzieć na czym jeszcze tracą cenny czas? Zapraszam do lektury artykułu o firmowych obibokach ;) []http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/687/page/1/co-polacy-robia-w-pracy-czyli-rzecz-o-firmowych-obibokach[]
kingakl
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 12.07.2011 12:05

Re: Pogaduszki w czasie pracy

Postprzez DianaM » Cz 22.12.2011 9:15

Trudno nie rozmawiać w pracy z kolegami z biurka, to naturalne że porusza się różne tematy, nie tylko związane z pracą ??
DianaM
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 28
Dołączył(a): Pn 10.10.2011 6:40

Następna strona


Podobne tematy


Powrót do Komunikacja w biznesie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron