Awansowanie pracowników

Forum dla właścicieli firm. Jak sprawnie prowadzić biznes? Jak zwiększyć zyski, redukować koszty, optymalizować podatki, więcej sprzedawać, budować zespół, organizować sprzedaż i marketing, wykorzystywać ulgi, dotacje i refundacje?

Awansowanie pracowników

Postprzez kpastisz » Wt 20.09.2011 10:54

Czy awansując pracownika w firmie kierujecie się tylko i wyłącznie jego wynikami? Jakiś czas temu miałem sytuację, że osoba świetna na swoim stanowisku zupełnie nie sprawdziła się w wykonywaniu obowiązków po awansie. Macie jakieś skuteczne metody na to, jak sprawdzić czy dana osoba sobie poradzi w nowej roli?
kpastisz
Komentator Biznesu
Komentator Biznesu
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pt 21.05.2010 11:58

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez patrick » Cz 22.09.2011 9:47

Awansowanie rzadko bywa łatwą decyzją. Trudno wybrać kto na niego zasługuje najbardziej... I to, o czym piszesz też jest ważne - jak ktoś się sprawdzi w nowej roli;/ W moim przedsiębiorstwie też był z tym problem i zdecydowałem się poradzić firmy zewnętrznej. Trafiłem na Instytut Analiz im. Karola Gaussa i nawiązanie z nimi współpracy to była bardzo słuszna decyzja. Opracowali procedury, które pomogły zwrócić uwagę nie tylko na wyniki danego pracownika, ale też na doświadczenie, wiedzę i osobowość. Uświadomiłem sobie, że wszelkie wyniki są uzależnione właśnie od tego typu czynników i zupełnie inaczej zacząłem podchodzić do rotacji pracowników orz ich awansowania.
patrick
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 28
Dołączył(a): Śr 19.01.2011 11:39

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez kingakl » Wt 27.09.2011 7:26

Cały problem z awansem pracownika polega na tym, ze obowiązki menedżera i specjalisty różnią się znacząco, jako szeregowy pracownik wykonujesz pewne okreslone czynności, jako menedżer czy kierownik zarządzasz ludźmi. Przydałoby ci się sprawdzić kompetencje takich osób pod kątem zdolności analitycznych, przywódczych etc...

W zidentyfikowaniu koniecznych w pracy menedżera może pomóc CVi poniższy artykuł:
[]http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/517[]
kingakl
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 12.07.2011 12:05

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez abalo » Śr 28.09.2011 14:26

Wiadomo, ze nie można brac pod uwagę samych wyników. Zalezy też od stanowiska. Miałem taką sytuację, że młodsza osoba i mnie doświadczona lepiej sobie radziła z zarządzaniem zespołem niż ktoś kto jest fachowcem i ma długi staż. Awans to nagroda, ale trzeba też uważać, żeby dopasować obowiazki do osoby.
abalo
Obserwator Biznesu
Obserwator Biznesu
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn 26.09.2011 8:50

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez Infakt » Cz 08.12.2011 18:16

Wiele razy awansowałem ludzi.
Z zwykłych pracowników wybierałem osoby które myślały dalej niż inni, osoby które potrafiły przewidzieć co się stanie gdy w taki czy inny sposób na coś zareagują.
Nigdy nie były to osoby po studiach z tego kierunku bo każdy wie, że studia to papier.
By mieć dobrego menagera, kierownika, dyrektora, lidera trzeba
a) wybrać obiecujący materiał
b) przeszkolić
c) poszerzyć zakres obowiązków i tak systematycznie coraz więcej dodawać takiej osobie

Oczywiście podnosząc też wynagrodzenie.

Z praktyki powiem, że na 500 osób, perspektywiczne było 20-30, z czego liderów dało się wyłuskać kilku, zaś managerów 1-2.
Kosztowało to pare lat pracy, są to jednak osoby na lata.
Nie znikną nie odejdą, zawsze można im zaufać.

Oczywiście wszystko zależy od dziedziny należy jednak próbować, cały czas szukac i próbować
Infakt
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 35
Dołączył(a): Pn 31.10.2011 23:42

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez Infakt » Pt 13.01.2012 21:25

Przede wszystkim praktyka.
Dobrze jeśli taki pracownik zna różne szczeble rozwoju firmy i pracował na różnych stanowiskach.

Nieprzypadkowo modelowe zarządzanie jste we wszelkiego rodzaju fast foodach gdzie ktoś zaczyna od zmywaka, poprzez sprzątanie, mycie sałaty :P, przygotowywanie dań, praca na kasie, zarządzanie personelem czy bycie menagerem obiektu.
To takie telewizyjne i zachodnie rozwiązanie, ale nie chodzi o miejsce, ale o taktykę.
Infakt
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 35
Dołączył(a): Pn 31.10.2011 23:42

Re: Awansowanie pracowników

Postprzez scarlett_26 » Pt 26.10.2012 14:18

Najlepiej prowadzić pracownikom profesjonalne szkolenia. Może Ci w tym pomóc Quantum.
Czynnie uczestniczymy w kreowaniu efektywnej polityki personalnej poprzez tworzenie systemów zarządzania kapitałem ludzkim tj. systemy ocen pracowniczych skierowane na realizację celów organizacji. Opracowujemy regulaminy SOOP oraz tworzymy niezbędne narzędzia tj. arkusze ocen pracowniczych. Pomagamy tworzyć politykę szkoleniową i układamy system szkoleń tak, aby zainwestowane środki wróciły do organizacji
scarlett_26
Postać Biznesu
Postać Biznesu
 
Posty: 33
Dołączył(a): Pt 26.10.2012 14:15



Podobne tematy


Powrót do Prowadzenie firmy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron